K.A.S.A. wydaje kolejne single – każdy w innym gatunku, które znajdą się na płycie „To nie wszystko”. Premiera albumu przewidziana jest na 28 listopada.
K.A.S.A. otrzymał wiele nagród, m.in. „Indywidualność Roku 1996”, został nominowany do „Fryderyka” (1996) w kategorii Muzyka Taneczna za album „Reklama”. W 1999 roku artysta otrzymał „Fryderyka” w kategorii Album Roku – dance & techno za album „No.3”. W roku 2001 kolejna nominacja do „Fryderyka” w kategorii Przebój Roku za utwór „Macho”. Potem jako gość specjalny kilkukrotnie wręczał laureatom te nagrody. W roku 2008 został laureatem „Hit Festiwal 2008” oraz dostał nominację jako najlepszy polski wokalista w plebiscycie „Złote Dzioby” Radia Wawa. W 2009 roku otrzymał nominację w kategorii Artysta Roku do „Eska Music Awards 2009”. Prowadził wiele programów rozrywkowych, koncertów, pisał felietony do „Aktivista” i „Machiny”.
K.A.S.A. nagrywa piosenkę „Powiedz, gdzie jesteś”, utrzymaną w konwencji reggae-rock, która bierze udział w konkursie „Premiery” w Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. W tym samym roku wydaje singiel „Z tego co masz”.
K.A.S.A. powraca jako gwiazda R’n’B. Prawdziwy przełom dokonuje się jednak za sprawą płyty „Born In the PRL”. Pierwszy singiel, czyli piosenka „Piękniejsza”, opowiadająca o powrocie do szkolnych lat, szybko uzyskuje status kultowej i osiąga prawie 3 miliony odsłon na YouTube. Przez pół roku utrzymuje się na listach przebojów w największych ogólnopolskich rozgłośniach. K.A.S.A. zostaje zaproszony na „Sopot Hit Festiwal 2008”.
Ukazuje się płyta „Wszystko od nova”. Tytułowa piosenka utrzymuje się pół roku na lokalnych radiowych listach przebojów. Do piosenki „Znana” powstaje kontrowersyjny klip wyśmiewający celebrytów z udziałem Agnieszki Frykowskiej. Teledysk przez kilka tygodni utrzymuje się na pierwszym miejscu na największych polskich portalach internetowych. W tym samym roku w Opolu K.A.S.A. brawurowo współprowadzi z Tomaszem Kammelem koncert „Superjedynek”, a na zaproszenie zespołu Big Cyc nagrywa piosenkę „Homotubisie”. Uczestniczy też w trasie jubileuszowej tego zespołu.
Choroba mija i następuje stopniowy powrót do muzyki popularnej. Do nagrania piosenki „To właśnie lato” K.A.S.A. zaprasza takich muzyków, jak: Rey Ceballo z Kuby, Filip Sojka, Wojtek Wójcicki oraz Ygor Przebindowski (z Polski). Piosenka ukazuje się na popularnej składance „BRAVO Hits Lato 2006”.
Kiedy wydawało się, że już dziwniej (i gorzej) być nie może, K.A.S.A. zakłada kapelę ludową (z miasta Kielce) i wydaje album „Pol-Ska”. Inspiracją są z jednej strony rytmy karaibskie, a z drugiej… polska muzyka ludowa. Do nagrań zaprosił m.in. Michała Jelonka i Funky Filona. W teledysku „Latin Lover” w główną rolę wciela się kolega K.A.S.Y. ze szkoły muzycznej – Krzysztof „Antonio” Kęczkowski. Publiczność i krytycy są przerażeni! Pojawiają się pogłoski, że K.A.S.A. oszalał…
K.A.S.A. powraca jako Napoleon (Kasa Goo Goo). Płyta „Neuromantic”, to kolejna całkowita zmiana stylu. Artysta wciela się w ekscentrycznego Napoleona i sentymentalnie powraca do wczesnych lat 80-tych, czyli w tym przypadku do muzyki synth-pop. Do teledysku piosenki „Smak 80. Lat” zaprosił swoich idoli z tamtych lat: Pawła Stasiaka (Papa Dance) i Kapitana Nemo. Teledysk „Dziennikarze” został wyprodukowany z dużym rozmachem przez firmę Kodak, a w teledysku wystąpili aktorzy: Arkadiusz Janiczek, Rafał Mohr oraz skandalizujący pisarz i aktor Jerzy Nasierowski. Za tekst do tej piosenki niektórzy dziennikarze muzyczni są obrażeni na K.A.S.Ę. do tej pory…
Ukazuje się płyta „K.A.S.A. Best 1996-2003”, zawierająca najlepsze nagrania K.A.S.Y. dla firmy BMG Polska.
K.A.S.A. „Za Friko”. Po pięciu latach dużego tempa nagrań i koncertów, K.A.S.A. zdecydował się odpocząć od muzyki komercyjnej. Wygasa kontrakt z wytwórnią BMG i artysta wraz ze swoją managerką zakłada firmę płytową „Frontline Music”, w której w 2002 roku wydaje album „Za Friko”. Płyta jest poważniejsza niż poprzednie, w nagraniach towarzyszą mu wybitni polscy muzycy etno-jazzowi, jak Włodzimierz Kiniorski, Maciej „Trifonidis” Bielawski, Michał Jelonek czy Paweł Mazurczak, jak również muzycy pochodzący z Afryki. W teledysku do jedynek „lekkiej” piosenki na płycie („Zostań po koncercie”) wystąpiło wielu popularnych aktorów, m.in. Borys Szyc, którego gwiazda miała wkrótce zabłysnąć.
K.A.S.A. w meksykańskim sombrero jako Casa! Płyta „Maczo” nie dość, że przyniosła największy (chyba) przebój artysty, to jeszcze nagrana została z pochodzącymi z Meksyku „Mariachi Los Amigos”. Było to całkowite zaskoczenie dla publiczności i fanów. Piosenka pomyślana jako pastisz modnej wówczas muzyki latynoskiej (w tym przypadku merengue) zawojowała polskie stacje radiowe i telewizyjne. Kolejna intensywna trasa koncertowa spowodowała dwuletnią przerwę w nagraniach.
K.A.S.A. otrzymuje „Fryderyka” za płytę „No.3” w kategorii Najlepszy Album Muzyki Tanecznej!
K.A.S.A. w „afro” jako Boogie-Man! „No.3” to kolejne wydawnictwo muzyka, które w dużej części nagrywane było w Stanach Zjednoczonych. Singiel „Każdy lubi boogie” staje się przebojem dyskotek, a na „Fryderykach” K.A.S.A. zostaje zaproszony do występu z Mafią (piosenka „Noc za ścianą”).
K.A.S.A. mianuje się „Prezesem Kuli Ziemskiej”. To tytuł drugiej płyty artysty. Promuje go przebojowy singiel „Dżu-Dżu” („Ja wierzę, że…”). Do współpracy na płytę K.A.S.A. zaprosił swojego ówczesnego sąsiada, czyli Andrzeja „Piaska” Piasecznego (Mafia), z którym nagrał piosenkę „Być tu i teraz”. Do utworu powstał pierwszy klip, do którego K.A.S.A. sam napisał scenariusz – to zabawna historia muzyka, który odwiedza firmy płytowe ze swoim demo (grają autentyczni dyrektorzy firm płytowych oraz muzycy: Artur Gadowski i Andrzej Krzywy, Nazar oraz aktor Piotr Szwedes). W Sali Kongresowej na „Fryderykach” K.A.S.A. zaprasza na scenę… Marylę Rodowicz i wspólnie wykonują przebój „Sex i kasa”.
… ukazuje się na debiutanckiej płycie K.A.S.Y. pt. „Reklama”. Muzyka brzmi nowocześnie i nawiązuje m.in. do hip-hop reggae (dancehall), disco oraz funk. Znakiem firmowym K.A.S.Y. stają się ironiczne, pełne dystansu do rzeczywistości teksty oraz nie do końca poważny wizerunek. Na okładce K.A.S.A. w spodenkach bokserskich i cygarem reklamuje „zwykły proszek dla sportowców”.
Wraca do kraju i widzi, że kielecka scena muzyczna ma się lepiej niż kiedykolwiek, jednak wciąż jest w Polsce niedoceniana. Po obejrzeniu w telewizji pierwszych „Fryderyków”, postanawia je sparodiować i wymyśla „Scyzoryki”, czyli Kieleckie Rozdanie Nagród Artystycznych. Impreza robiona „z niewielką pomocą przyjaciół” gromadzi wszystkich regionalnych wykonawców. K.A.S.A. prowadzi „show” oraz gościnnie występuje w piosence „Scyzoryk” razem z Liroyem, WYP3, Kiniorem i Mafią. Dostaje propozycje prowadzenia swojej audycji w lokalnym radio „Fama”, jego „Frapująca Audycja Muzyczna” staje się najpopularniejszym autorskim programem w tym radio – częstymi gośćmi są Liroy, Borixon, Zajka, Piasek oraz inni muzycy z Kielc i nie tylko. Za namową kolegów z kieleckich zespołów Kramer i Ankh, K.A.S.A. ponownie nagrywa swoje piosenki, a kasetę (sic!) demo wysyła do Warszawy, efektem czego dostaje propozycję kontraktu z firmą BMG. Wpada na pomysł coveru starej piosenki o „kasie i seksie” i pod wpływem impulsu dzwoni do Maryli Rodowicz z prośbą o współpracę i… zostaje wysłuchany! Powstaje cover „Sex i kasa” – to pierwsza współkompozycja samplingowa w Polsce, która…
K.A.S.A. zaczyna sporo podróżować, odwiedza kraje Europy Zachodniej (Austria, Francja, Hiszpania, Włochy, Szwajcaria, Holandia i Wielka Brytania), przy okazji poznaje najnowsze trendy w ówczesnej muzyce POP: dancehall, hip-hop reggae, które potem bardzo go zainspirują.
Jako fałszywy B-Boy występuje gościnnie w programie „Lalamido”, poświęconym postaci niejakiego P.M. Cool Lee, który 3 lata później (jako Liroy) zmieni oblicze polskiej sceny muzycznej.
Wydarzenia okrągłego stołu oraz muzyka takich zespołów, jak Beastie Boys i Public Enemy sprawiają, że K.A.S.A. rzuca szkołę muzyczną i zakłada Zespół Downa. Kariera młodych muzyków szybko się jednak kończy – na festiwalu w Jarocinie w 1991 roku zostają zdyskwalifikowani za wulgarne teksty i muzykę. Niedługo po tym Zespół Downa się rozpada. Jak dziś utrzymuje K.A.S.A., wyłączną winę za to ponoszą jurorzy festiwalu, czyli Jakub Wojewódzki, Jerzy Owsiak, Walter Chełstowski oraz Piotr Klatt. K.A.S.A. uważa, że to właśnie wtedy stracił jedyną szansę zostania guru polskiego undergroundu…
Zakłada zespół Bantu, gdzie gra na… wibrafonie muzykę inspirowaną world music. Jednocześnie sporadycznie występuje z punkową kapelą Jakim Prawem (tworzą ją byli członkowie Teatru Cieni, którzy przeszli metamorfozę).
W kwietniu wybucha elektrownia atomowa w Czarnobylu, a K.A.S.A... zdaje egzamin wstępny do szkoły muzycznej II stopnia (przypadkowa zbieżność wydarzeń).
Na siłę wprasza się do szkolnego zespołu Teatr Cieni, gdzie usiłuje grać na gitarze oraz komponować muzykę w stylu new romantic, nowa fala, heavy metal oraz reggae.
Zdobywa pierwsze miejsce w konkursie międzykolonijnym (!) w Bałtowie. Śpiewa piosenkę „Wyspa, drzewo, zamek” Perfectu. To pierwsza i ostatnia poważna piosenka w jego repertuarze.
Urodził się 25 grudnia 1970 roku w Kielcach.